Jak nastartovat hubnutí?

Úvodní stranaKategorie dotazu: HubnutíJak nastartovat hubnutí?
Anonymní zeptal se před 3 roky

Dobrý den,
cca před rokem se mi podařilo během 6 měsíců shodit kolem 10 kg. Poté jsem v dietě i cvičení polevil a váha opět vzrostla. Nyní se opět snažím hubnout, ale nějak se mi nedaří. Snažím se jíst zdravě (každé 2-3 hodiny), hodně piji (cca 3,5 l vody), téměř každý den cvičím na eliptickém trenažeru (cca 35 minut) a 2x do týdne posiluji. Mám 36 let, 178 cm a 90 kg. Co byste mi poradili, prosím?
K tomu mám několik dalších věcí…
1) Mám celkem problém s množstvím jídla. Často mám hlad i mezi jídly – je vhodné v tu chvíli něco zakousnout nebo mám vydržet až do dalšího jídla? 
2) Jelikož se snažím zároveň i posilovat a nabrat nějakou tu svalovou hmotu, chtěl bych vyzkoušet nějaký protein. Jaký by pro mě mohl být vhodný?
3) Pokud půjdu na eliptický trenažer, co si mám dát na jídlo před tímto cvičením a jak dlouho po tomto jídle mohu jít cvičit?

Předem moc děkuji

1 Odpovědi
Veronika Podobová Personál odpověděl 3 roky ago

Dobrý den, je dobře, že jíte pravidelně, avšak množství přijímaných tekutin se mi zdá přehnané. V zimních měsících by vám měly stačit zhruba 2 litry denně, maximálně 2,5 litru během dne s cvičením a zátěží. Pokud máte hlad mezi jídly, je potřeba se více zaměřit na skladbu vašeho jídelníčku. Vyhýbejte se co nejvíce rychlým (jednoduchým) sacharidům a spíše dejte přednost těm složeným. Protein pro navýšení příjmu bílkovin vám nevymlouvám, avšak myslím si, že je takovéto doplňování bílkovin zbytečně. Potřebné množství proteinů lze záskat z běžné stravy. Pokud byste chtěl nějaký proteinový nápoj, vybírejte ten s minimálním obsahem sacharidů. Před cvičením je vhodné jíst nejpozději půl hodiny před jeho začátkem. Dejte si něco lehkého a bohatého na sacharidy (ne příliš, tedy žádné sladkosti).