Avokádo-která položka platí

Úvodní stranaKategorie dotazu: HubnutíAvokádo-která položka platí
Anežka zeptal se před 7 měsíci

Dobrý den, v kalorických tabulkách jsou uvedena tři druhy avokád – zelené, čerstvé a máslově jemné. Je mezi nimi celkem velký rozdíl v počtu kJ. Jak se od sebe liší, a které avokádo mám tedy zadávat? Děkuji za odpověď.

1 Odpovědi
Leoš Středa Personál odpověděl 7 měsíci ago

Kalorické hodnoty zadávají sami uživatelé tabulek dle údajů výrobců či dovozců a jak vidíte, ty se liší. Obecně u avokáda platí toto: pro redukční režim je nevhodné, obsahuje hodně tuku. Jde sice o tuk, který je zdravější než živočišný, ale kaloricky je na tom stejně. Zelené avokádo je tvrdé, nezralé, to je nejčastěji u nás v supermarketech (vozí ho nezralé, aby cestou neshnilo). Můžete ho nechat dozrát zabalené v papíru, ne v lednici. Nezralé avokádo nejezte, má nepříjemnou hořkou chuť. Čerstvé avokádo je zelené a při stisknutí prstem je mírně měkké, ale ne kašovité. Máslové je už hodně zralé. Nejlepší je kupovat tvrdá na pohled hezká avokáda, a ty si nechat doma dozrát. Ale ne při redukční dietě 🙂